Box crossfit, czy siłownia – gdzie lepiej ćwiczyć?

Box crossfit, czy siłownia – gdzie lepiej ćwiczyć?

Crossfit jest z pewnością jedną z najpopularniejszych metod na zdobycie pięknej sylwetki i dobrej kondycji. Trening ten przywędrował do nas z USA i szybko zdobył rzesze wielbicieli, zarówno wśród osób które wcześniej nie ćwiczyły, jak i sportowców, którzy pragną poprawić swoje wyniki.

Trening crossfit przeznaczony został dla amerykańskich żołnierzy, a następnie zastosowany został także dla strażaków i policji. Szybko jednak przedostał się do zwykłych garaży, w których chcieli ćwiczyć go także zwykli obywatele. Co świadczy o jego popularności? Otóż trenując crossfit można w szybkim czasie osiągnąć wszechstronne efekty obejmujące każdy fragment naszego ciała. Dzięki treningowi możemy w różnorodny i harmonijny sposób rozwinąć mięśnie, poprawić wydolność naszego organizmu, a także stracić zbędne kilogramy, zwiększyć wytrzymałość, szybkość, zwinność i ogólną koordynację. Podobno pierwsze efekty są dostrzegalne już po 3-4 tygodniach treningu, pod warunkiem że wykonujemy je pod okiem trenera, w prawidłowy sposób, najlepiej w specjalnie przygotowanym do tego miejscu, jakim jest box crossfit.

W ten sposób właśnie odpowiadamy na pytanie, gdzie lepiej ćwiczyć crossfi – w siłowni czy crossfit boxie. Siłownia nie posiada często trenera, który mógłby nam pokazać jak w prawidłowy sposób ćwiczyć, z kolei w crossfit boxie zawsze znajduje się trener, który prowadzi odpowiedni workout of the day przeznaczony dla wszystkich osób zgromadzonych w danym czasie w tymże pomieszczeniu. W crossfit boxie znajduje się także odpowiedni dla ćwiczeń crossfit sprzęt, a także dużo miejsca niezbędnego co ćwiczeń, co jest raczej rzadko spotykane na siłowniach, które często nie są miejscami przestronnymi. Z pewnością trening w crossfit boxie przynieść nam może szybsze i bezpieczniejsze efekty. Trening en przynosi nam także szereg pozytywnych dla naszego zdrowia i poprawy wyglądu efektów: pomaga nam wzmocnić mięśnie całego ciała – ramion, nóg, pośladków, brzucha, pleców, dzięki czemu nasza sylwetka nabiera ładnego, smutkłego wyglądu, bez nadmiaru rozrostu tkanki mięśniowej. Zwiększamy także naszą kondycję, ponieważ trenig łączy ćwiczenia siłowe i aerobowe, czyli podnoszące nasze tętno. Trening z takim stanem tętna pomaga nam budować odpowiednią wydolność krążeniowo-oddechową., a także wzmocnić serce. Dzięki crossfitowi organizm jest lepiej dotleniony i lepiej radzi sobie z wszelkimi chorobami i problemami. Oczywistą zaletą treningu crossfit jest także utrata zbędnych kilogramów, która wiąże się z intensywnością treningu – tętno osoby ćwiczącej znajduje się w strefie spalania tłuszczów. Dzięki czemu spalamy zbędne kilogramy w szybkim czasie. W ciągu godziny treningu możemy spalić około 600 kcal. Dzięki crossfitowi możemy także zwiększyć swoją siłę funkcjonalną, czyli taką która przydaje nam się w codziennym życiu, na przykład przy wchodzeniu na schody, wnoszeniu siatek z zakupami itd. Przez co poprawia się nasza ogólna sprawność, a także zmniejsza ryzyko przeciążeń i kontuzji. Poprawia się także nasza koordynacja ruchowa, ponieważ szybko przechodzimy z jednego ćwiczenia w drugie. W ten sposób ćwiczymy różne płaszczyzny naszych mięśni. Co zwiększa zakres naszych ruchów, poprawia koordynację, równowagę i gibkość. Trening crossfit, nawet ten trwający chwilę pomaga rozładować nasze napięcie i zwiększyć energię ogólną. Trening crossfit pozwala zwalczyć sztywność mięśni, bóle, a także uwalnia hormony szczęścia – endorfiny.

Podziel się opinią

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>